maandag, april 26, 2010

Vanuit Kolasin

BIOGRADSKA NP

TARA BRUG EN TARA CANYON


DURMITOR NP

MEER NABIJ NIKSIC
KOTORBAAI NABIJ RISAN


Hallo daar iedereen, ik heb een internet cafe gevonden dus ik zal wat noteren. Dit gaat w.s. nog veranderen als ik mijn geschreven dagboek erop gooi maar dan staat er toch wat. Ik heb toch niets te doen want de auto heeft panne en ik moet wachten op een nieuwe. W.s. zijn de schokbrekers kapot.
Tot nu toe. dag 1 richting Niksic gereden en dat was een avontuur op zich. Halverwege verkeerd gereden denk ik en de weg hield op. Vraag ik aan een oude man naar de weg gaat hij gewoon in mijn auto zitten en gebaard dat we rechtdoor moeten. De weg is weg maar toch moeten we die kant op. Na 2 uur zweten en veel kruisjes slaan komen we weer op het asfalt terecht. In Niksic bedank ik de man en gooi hem mijn auto uit. Dat heeft me w.s. mijn schokbreker al gekost. De natuur en de vogels zijn natuurlijk wel erg mooi.
In Niksic in een oostblok hotel geslapen.
Dag 2 rijd ik weer verkeerd, ik bedoel een afslag te vroeg. Ik kom er zo ook wel maar toch, de weg zit ook hier vol met gaten en ik kom niet boven de 40 km per uur uit. Dat schiet lekker op.
Durmitor NP zal vast mooi zijn maar in de regen en buiten toeristenseizoen is alles dicht!
Dag 3 besluit ik maar om weg te gaan uit Durmitor want ze geven alleen maar bewolking af.
Op naar Biogradska NP, ook dit is nog gesloten maar ik kan er via een fikse wandeling toch geraken. Daar loop ik het bekende meer rond wat een prachtige trip is.
De auto maakt steeds meer herrie, ik besluit eerst een overnachting te zoeken in Kolsain. Ik vindt snel een plekje bij lieve mensen in huis. Ik bel rent a car op en beloven me over 3 uur een nieuwe auto te brengen. Tot zover...Het weer is omgedraaid en er schijnt een lekker zonnetje. Wat zal de dag van morgen weer brengen...

Geen opmerkingen: