zaterdag, mei 01, 2010

Nogmaals Ulcinj

VELIKA PLAZA
BOJANA

Hoi daar, dus gisteren wezen vogelen en mooie gezien maar niet op de plekken waar verwacht. De zoutpannen kon ik niet vinden en het meer Sasko is niet toegangkelijk....
Afijn, eerst op zoek naar de zoutpannen maar of ze bestaan niet meer of ik kan niet zoeken en het zal het laatste wel zijn. Alhoewel het erg moeilijk zoeken het is hier want het is een grote teringzooi. Op weg naar de beach zag ik honderden bijeneters en dat was very nice. Verder getrokken naar het meer, daar aangekomen zie ik alleen een erg mooi restaurant en heel veel water. Het voetbalveld en de schommels staan zelfs onder water. In het restaurant krijg ik te horen dat er geen vogels zijn omdat ze wegblijven vanwege...het schieten. Ze doen dat voor de fun die montenegrijnen. Rare lui hoor. Ik bezoek de oude stad van Vladimir, een paar ruines op de bergen maar mooi weer en uitstekend vogelgebied. Na een uur of vier ga ik terug naar Ulcinj.
Daar krijg ik telefoon van Georg, de gozer uit Oostenrijk en hij heeft de bergen overleeft. De komende avonde en volgende dag spenderen we samen, erg gezellig.
In de avond eten we in de oude stad van Ulcinj bij een iets te toeristisch plekje maar het eten is uitstekend.
Vandaag naar het strand geweest en lekker verbrand. Het strand ligt aan de Albanese grens en is eigenlijk een nudisten strand, ik had mijn verrekijker mee, maar geen blote snor gezien...
Heerlijk toch.
Vanavond eerst bier gedronken op terras Rosa en later met Vranac, rode wijn, gegeten in de tent waar ik de eerste dag in Ulcinj ook heb gegeten. Nu een beetje tipsie aan het typen en afscheid nemen van Georg, hij gaat naar Albanie en ik naar Budva. See you later.

Geen opmerkingen: