woensdag, december 14, 2005

Dag 2 10-07-2005




Pantygelli, Smitthey's bunkhouse 15.30uur
Het klokje bijna rond geslapen n.l. tot 7.30uur. Had de wekker niet aangezet omdat het ontbijt pas vanaf 8uur geserveerd werd. Niet echt een typisch engels ontbijt maar desalnietemin smaakt het goed. Om 8.45 uur vertrokken, na wat zoeken (blijkt dat route 8 hier route 42 is) de eerste fikse klim het dorp uit, het is gelijk een zware beproeving. Fijn begin en het kwik stijgt ook snel naar de 30 graden celcius. Het is een mooie route die steeds op en neer gaat met dan weer korte steile klimmetjes dan weer wat langer en minder steil. Het vervelendste zijn gek genoeg de afdalingen, die zijn n.l. ook steil en kort en links en zeer smal en door de holle wegen zie je niet veel. Dus veel remmen. Elke keer neem ik me voor om te stoppen maar elke x kan ik geen geschikte plek vinden n.l. koel en met een terrasje, de dorpjes zijn te klein voor een cafe o.i.d. en het is te heet voor een koel plekje. Korte tussenstops zijn er in Usk, waar een rommelmarkt is met dezelfde zooi als bij ons thuis dus daar ben ik snel op uitgekeken. Wat later, voor Abergavenny, word er een grote paardenshow gehouden, erg druk maar ik haat die beesten dus waarom zou ik gaan kijken? Wat mijn aandacht trekt is wel leuk...in 1e instantie denk ik een schaapherder te zien maar dichterbij gekomen zie ik dat het honden zijn. Ze worden evenwel net zo gehoed als schapen.
Ik vraag aan iemand hoe ver het nog is, hij zegt niet ver (klopt) en "all the way down" (klopt niet). # Aangezien ik vrij leeg ben en moe valt dat me zwaar en voor het eerst MOET ik stoppen#. Na 10 minuten op naar Abergavenny. Heerlijk spaghetti gegeten en alhoewel ik vol zit douw ik toch alles naar binnen, wie weet wanneer ik weer kan eten. Nog een steile klim het dorp uit en ik ben bij het bunkhouse, een schapenboerderij. Ik kan er niets eten/kopen dus moet ik weer terug naar beneden, zonder bagage deze keer en dat scheelt aanzienelijk. Bij een klein sparretje koop ik wat voorraad. Warm eten doe ik wel bij de pub vlakbij de boerderij. Kom ik daar om 15.15uur, ze serveren NIETS tussen 15-18 uur en na 18 uur geen eten alleen maar drank. Vanavond nogmaals naar beneden? Dat zie ik straks wel als ik honger krijg. Nu even heerlijk relaxen in een luie stoel en genieten van het gemekker van de schapen en het gestjilp van de zwaluwen. # Voel me niet zo lekker #, w.s. van de honger. Dat betekend naar beneden en ook weer 3 km steil naar boven. Kom ik in het dorp, is alles verlaten. Er is na veel vragen nog 1 tent open waar ik wat kan eten. Vooruit dan maar, de honger wint. Ik pak iets wat ik niet ken maar wel denk te herkennen, black angus beef pie with roasted gravy. Een soort hachee met daarop een taartje van bladerdeeg. Best lekker, flinke pint erbij en ik ben weer de jonge. Terug naar boven gaat een stuk beter dan vanmiddag # ik herstel snel #. Bij de boertjes mocht ik nog even op teletekst kijken wat de tour de france had gedaan. Alweer slaat Rabobank toe, gisteren Weening, vandaag Rasmussen. Drie hoeraatjes, geeft me moraal of zou dat komen omdat Sandra heeft gebeld? Oordoppen in en slapen maar!
Gefietst 104,3 km.

1 opmerking:

Anoniem zei

Echt mooie foto's!
Oet