dinsdag, december 20, 2005

Dag 8 17-07-2005






Porthmadog 17.46 uur.

Na een onrustige en warme nacht met een hoop snurkers (goddank mijn oordoppen) rond 6.15 uur wakker. Gelukkig want ik heb behoefte om et fietsen. Eerst nog ontbijten tussen 50 of meer japanners en dan of we go voor de laatste etappe. Het brengt me over de Menai brug naar het eiland van Anglesey. Een mooi en zeer rustig ritje. 2 auto's tegengekomen in de eerste 30 km. Vlak noemen ze het hier, ik noem het licht glooiend. Onderweg een zgn burialchamber en een hunnebed bezocht. Ik heb om 13.00 uur afgesproken vlakbij Holyhead, bij de vuurtoren van South stack want daar stopt letterlijk de weg en is dus een gepast einde van mijn reis. Holyhead zelf is maar een lelijk havenstadje maar daareentegen is het stuk land daarachter schitterend. Stijle kliffen, archeologische vindplaatsen en veel vogels. En mooi weer. Een mooie afsluiten voor deze schitterende tocht. Vandaag gefiets: 64 km, totaal op de teller: 526 km.

Mooiste gedeelte van de tocht? Het stuk wat niet officieel bij de tocht hoorde, de rit door Elan valley. Leukste overnachtingsplaats? Beili barn, Rhayader.
Pittigste heuvel? naar de gospel pass. Mooiste cultuurmoment? 's Ochtendsvroeg Llanthony priory bezoeken.

Geen opmerkingen: