maandag, december 19, 2005

Dag 6 14-07-2005







Porthmadog 16.31 uur.

In bad mijn ding opschrijven...
Eerst mijn verhaal van gisteren afschrijven. Wat een hellenacht. Wat gedachten in iemands hoofd (mijn) allemaal niet kunnen doen.
Had net crimewatch zitten kijken en ik vertrouwde die blutte Ier niet. Ik lag al later op bed en had gelukkig aan de eigenaar gevraagd of hij niet op een andere kamer kon. Ik mijn deur op slot en proberen te slapen, nou dat ging niet, ik was bang en elk geluidje deed me verder verkrampen.
Ik heb tot 02.00 uur liggen malen in mijn bedje, toen heb ik alle lichten aangedaan en ben gaan lezen tot 02.45 uur met mijn zakmes onder mijn kussen. UIteindelijk dan toch in slaap gevallen en weer wakker geworden, gelukkig. Van al die spanning kon ik niet eten en ben ook maar snel vertrokken daar zonder die Ier nog te zien.

Eerst een flink stuk klimmen naar de zgn "happy valley"?
Is erg mooi en ik word er weer happy van, daarna een stuk richting de kust, waar is die dan?
Ineens van achter een bocht zie ik dan de oceaan, of liever gezegd de Ierse zee. Fantastisch!
De laatste 40 km zijn relatief eenvoudig, alleen bij Harlech gaat het nog even steil omhoog.
In Harlech zelf is een helling van 40%!!
Ik word om 13 uur herenigd met de familie.Ik ben er al om 12 uur dus heb de tijd om een praatje te maken met de plaatselijke straatmuzikant, een ex-marinier die ook in Nederland heeft gelegen (met zijn schip).
Om 13.30 uur zijn ze er eindelijk, samen bezoeken we nog Harlech castle en gaat de fiets op de drager. 2 dagen rust.

Geen opmerkingen: