dinsdag, mei 23, 2006

Dag 1 8-05-06





Fiets route 220695 - powered by Bikemap


Hallo, daar ben ik dan. Helaas geen internetcafe's gevonden onderweg dus zal ik het achteraf moeten gaan opschrijven. Elke dag vanaf vandaag zal ik proberen om 1 of meerdere dagen uit mijn dagboek toe te voegen.
Over een week of zo hoop ik ook de eerste foto's toe te kunnen voegen.
Het begint allemaal in de Kwakel, een dorpje onder de rook van Schiphol. We mogen een nachtje overnachten in een vakantiehuisje van Bert en Berna, familie van mijn vrouw. Waarvoor nogmaals mijn dank.
Om 02.00 uur is het tijd om op te staan en ons op te maken om naar Schiphol te gaan, daar arriveren we om 03.15 uur. Na wat gehannes met de fietsdoos is het tijd om in te checken en afscheid te nemen van mijn vrouw, bye bye, zwaai, zwaai. Op wat oorpijn na een voorspoedige vlucht gehad naar Corfu, daar landen we rond 09.45 uur plaatselijke tijd (de klok is een uur vooruit). Mijn fiets word netjes bij me afgeleverd want past niet op de band. Ik sluit me aan bij nog een clubje cycletoerders, deze gaan een groepstocht maken. Met de taxi gaan we naar hotel "Marida". Mooi hotelletje op 10 km buiten de stad, een broeiplaats van nederlanders want Bertus Legebeke heeft daar zijn fietsverhuurshop en staat verder bekend om zijn route boekjes; "fietsen op zijn Grieks". Deze boekjes, m.n. dan de delen; fietsen op Corfu en fietsen in de Epirus zal ik veelvuldig gaan gebruiken.

Het eerste doel van vandaag is het engelse kerkhofje van Kerkyra, de hoofdstad van Corfu. Daar, zo heb ik op het net gelezen, staan vele orchideeën. Ik moet wel even zoeken want Kerkyra is een drukke wat chaotische stad, te midden van die drukte ligt dan verscholen het kerkhof, een oase van rust. De beheerder van het kerkhof laat me graag, " specially for you", de mooiste orchideeën zien. De eerste dia's zijn een feit.
Kerkyra is een mooie stad die in verval is maar dat heeft weer zijn charme. Terug naar het hotel blijkt niet zo eenvoudig te zijn en ik kom na veel omrijden aan. Tip: mocht je de weg naar Agios Ioannis (dorp waar het hotel ligt) ooit kwijt raken, vraag dan naar aqualand, een groot waterparadijs op loopafstand van het dorp.
Het is pas 18.00 uur en ze eten hier gemiddeld pas om 20.00 uur, dan maar ff rusten.
Vandaag lekker zonnetje, 22 graden celcius en een lekker briesje van zee, maar dat kan ook niet anders op een eiland.

Gekkigheid van de dag: W.c. papier mag niet in de w.c. maar moet in de vuilnisbak!

Geen opmerkingen: