woensdag, mei 31, 2006

Dag 14 - 21-05-06





18.20 uur
W.s. de laatste avond dat ik in mijn dagboek schrijf want morgen ga ik naar huis terug. Rond 08.00 uur aan het ontbijt, ik had geen enkel idee wat deze dag te gaan doen. De mensen die de groepsreis hebben gedaan zijn ook teruggekomen en die willen de Pantokrater beklimmen, het hoogste punt op Corfu (913 m). Een rit van 80 km. In mijn eentje zag ik dit niet zo zitten maar ik vraag of ik mee mag fietsen en dat is geen probleem. Om 09.00 uur vertrokken we met 5 man richting de berg.
De eerste 20 km ging gezellig kletsend snel voorbij, even gepauzeerd en wat gedronken en toen kon het echte werk beginnen. Het eerste stuk klimmen was een gedeelte met 22 haarspeldbochten en liep door tot in het dorpje Sinirades. Daar onze lunchpauze gehouden, 1 van ons was ipv omhoog naar de afslag omlaag gereden en kwam pas later bij ons? Nog 6 km...maar delaatste kilometer gaat steil (boven de 15 % stukken) omhoog en gaat over een grindpad dus moeilijk berijdbaar als je zo met je krachten aan het smijten bent. En wat was het weer heet.Het is een mooie en afwisselende klim die in mijn eigen tempo goed is te doen, tot die laatste kilometer dan, je komt de bocht om en op een rots zie je een weg lopen. Ik denk, is dat nou de weg naar de top, oeps, slik. Al met al ben ik och fietsend boven gekomen, het heeft me een paar liter zweet gekost maar dan heb je ook wat. Boven nog een foto genomen van Jim, Jan, Henk, Onno en ikzlelf. Er was daarboven een klein kloostertje waar we met onze korte broek niet inmochten, voor de kerk lag een mandje met daarin lange rokken om de benen te bedekken. Deze aangetrokken en toch maar vene binnen gespiekt, erg mooi. 1 altaar is helemaal van zilver, plafonds en muren zijn bedekt met fresco's.Helaas mochten er geen foto's worden genomen.

De afdaling, geen fijne. In het begin is het zo steil en gevaarlijk dat ik regelmatig even de velgen moest laten afkoelen, de rest van de afdaling is er een van vele bochten. Na wat verkeerd te hebben gereden arriveren we rond 17.30 uur weer bij het hotel, uitgeput en rijp voor een bad.
Samen met de fietsgroep om een uur of 8 op het terras afgesproken om gezamelijk te eten, dit was erg gezellig.
Morgen voor het vertrek gaan we nog even met zijn vieren de hoofdstad in waar ieder zijn weg gaat en nog wat laatste spullen koopt. Ik vind op het laatste moment toch nog een boekenwinkel waar ze verkopen wat ik wil, n.l. een fotoboek van de Epirus. Met een borrel in een loungecafe een mooie afsluiter van de vakantie.

What's next???

Geen opmerkingen: