donderdag, mei 25, 2006

Dag 7 - 14-05-06




14.44 uur
Alweer een onrustige nacht, lijkt wel groeipijn in mijn benen te hebben. Zal wel met vermoeide benen te maken hebben. Ook last van een vlaag heimwee, Nokia hielp me erdoor heen. Ben nog niet halfweg.
Even een top 5 van dingen die ik nou niet kan missen:
1 Met stip, mijn trouwe maatje, m'n fiets.
2 Mijn fototoestel
3 Mijn pen en dagboek
4 Mijn telefoon
5 Mijn neusspray

De dag begon rond 07.00 uur. Ontbijten moest ik bij Alexandra in haar huis, dit had ze zo ingericht dat er een aantal mensen konden ontbijten.
Om 09.00 uur was ik weer onderweg, ik ga het vandaag erg rustig aan doen, althans dat probeer ik. Even afdalen naar Kipi. Daar zijn in de omgeving diverse oude boogbruggen te vinden.
Allereerst de mooiste van allemaal, de enige met 3 bogen, de Kalogeriko brug. Hij licht er prachtig bij in dat morgenlicht. Een andere is wat verder van de weg af iets na Kipi, ik neem nu geen foto want overdaad schaad. De laatste die ik bezoek is een 1 boogbrug in een canyon. Daar is het lekker koel en de ideale plek om mezelf eens op de gevoelige plaat vast te leggen. Eerst oefenen of ik veilig in 10 seconden van mijn toestel over een smal paadje naar de brug kan rennen zonder het ravijn in te storten. Dat moet wel lukken, statiefje klaarzetten en klik....rennen....zitten en nu maar afwachten of ik er op sta.
Inmiddels zijn er alweer 2,5 uur verstreken en krijg ik honger. Bij de bakker koop ik 2 crossaintjes, heerlijk. Naast de weg zie ik een kapelletje staan waar ik in kan, deze is mooi versierd van binnen.
Terug naar boven doe ik deels lopend omdat ik de berm dan beter in de gaten kan houden voor bijzondere bloemetjes.
Ik wil een tukkie doen maar dat gaat niet lukken, dan maar wat lezen en toch nog maar een korte wandeling maken in de buurt.Daar vind ik langs de weg de mooiste 2 orchideeën van de reis. Ook hier zou je kunnen zeggen; overdaad schaad maar voor orchideeën maak ik een uitzondering.
Nu nog wat nadenken over de verdere invulling van mijn tocht wan t ik heb nog wat dagen te gaan. Morgen eerst naar Ioannina, naar hotel Kastro, is van dezelfde eigenaar. S' avonds nog een uurtje gekletst met 2 mensen uit friesland, ben benieuwd of ze de blog nog lezen, heb hun het adres gegeven.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Roger. Klinkt allemaal errug spannend. Ben heel benieuwd naar de foto's