woensdag, mei 31, 2006

Dag 13 - 20-05-06


17.00 uur
Tsja, wat zal ik eens schrijven??
Met dat het einde nadert, nadert ook het einde van mijn ...inspiratie. Ik ben onderwijl ook muziek aan het luisteren en dat en schrijven gaan niet samen merk ik. Dus ff pauze om de White stripes af te luisteren.
Vanmorgen besloten om route 2.4 te gaan rijden met een kleine omweg naar Gardiki fort en een meer. Tot aan de afslag naar het fort toe is eht mooi, maar deels heb ik dit al gefietst toen ik naar het strand ben geweest. Benen voelde goed aan op een pijnscheut vanuit mijn rug na dan.
Fort Gardiki en het meer kan, nee moet ik iedereen afraden, het is dat ze zeggen dat het een fort is, voor mij was heteen met onkruid overwoekerd geheel. Jammer. Dan maar naar het meer, misschien nog wat vogels spotten. Het meer was deels opgedroogd, stonk en leek op plaatsen wel een vuilnisbelt. De duitsers in een tourbus vonden het desalnietemin mooi want namen overal foto's van!? Behalve van mij en ik was nog wel het ....van...
Terug naar de route, ik moet een lange klim doen. Bij Stavros rijd ik in plaats van rechtdoor naar rechts , het plaatsje in. Dat gaat 2 km steil omhoog en loopt dood foutje. Na een heerlijke afdaling met mooie uitzichten op de kust, beland ik op de drukke kustweg naar Kerkyra. Ik mis de afslag naar het binnenland dus ik moet erover doorrrijden. Eerst stop ik nog bij een pitazaak, een soort shoarmatent maar dan op zijn greiks. Ik bestel een pita met geroosterd vlees en friet daartussen. Ik had zo'n honger en het was zo lekker dat ik er nog een neem.
Rond 15.30 uur weer terug op hotel, uitzweten en mijn spannende boek uitlezen, dit is tegelijk een primeur, nooit eerder las ik een boek in 2 dagen uit.
Nu naar het terras een Mythos besteld, grieks bier, en gegeten.

Geen opmerkingen: