maandag, mei 29, 2006

Dag 10- 17-5-06

17.00 uur
Na een goede nacht rond 07.00 uur op. Ik denk hmm, lekker ontbijten...
Om 08.00 uur nog niets levends te ontdekken in het hotel, om 08.15 uur nog niets. Ontbijt heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet maar ik wil wel weg en ze hebben mijn paspoort nog. Ik zie een deurbel, na 3x bellen zie ik mama in een pyama uit de slaapkamer komen. Ze dachten vast dat die rare snuiter uit Ollandos zou uitslapen. Afrekenen en wegwezen, het laatstse stukje ging ook over de snelweg maar alleen in het begin wat klimmen en dan een lange afdaling naar Igoumenitsa.
In de haven eerst een kaartje gekocht, goedkoper dan de vorige en ze verzekerde me ervan dat de boot er maar 1 uur en 20 minuten zou varen.Boot vertrekt pas over een uur en aangezien ik niet heb ontbeten zoek ik eerst wat te eten op. In een hotel kan ik voor weinig geld aan een ontbijtbuffet meedoen. Dat smaakte toch wel erg goed. Bij een kiosk een telegraaf gekocht voor op de boot, heerlijk. De boot meert aan en ik kan erop. Wat een luxe zeg, lederen stoeltjes en inderdaad erg snel.
Rond 13 uur ben ik terug op Corfu. Nog even mijn weg weer vinden door de stinkende straten van Kerkyra en ik ben weer op het hotel. Ik bespreek de reis met Bertus en ik check in. Ik eet snel nog wat fruit want iets anders is er nog niet te verkrijgen.
Ik teken in het boekje van Linden (mijn oudste zoon) wat vogels die ik gespot heb, rusten en om een uur of zeven een hapje eten onder de plataan bij Anna.
Het was heerlijk, sifroda, een stoofpotje van rundvlees, ui, tomaat en aardappel.

Vanuit mijn zolderraampje zie ik de koperen ploert achter de bergen verdwijnen.

Geen opmerkingen: