woensdag, mei 24, 2006

Dag 3 - 10-05-06


07.30 uur.
Niet zo best geslapen vannacht, was wat zenuwachtig voor wat komen gaat. Daarbij kwam nog dat Bertus een opbeurend verhaal had over griekse honden in de Epirus....en ik was al bang voor die beesten.
Het weer is ronduit slecht te noemen, tussen de buien door vertrek ik naar Kerkyra om in te schepen. Nog voordat ik de haven bereik ontsluit de hemel zich en lijkt al het water wat er nog in zit naar beneden te komen, een ware hoosbui. Ik schuil even om mijn regenhoezen om mijn tassen te doen en mijn regenjas aan te trekken. Nu snel de boot op, een trage sloep die naar Igouminitsa voortdobberd. Door het slechte weer zie ik de kust pas op het laatste voor me opdoemen. Ik ben nu 2 uur verder. Al snel rij ik de drukte uit en sla af richting de eerste bergen.
Ik krijg bui op bui op mijn pet en eigenlijk vind ik het niet zo erg, het fietst best fijn. Ik neem alleen wat weinig foto's.
Bij Dafni drink ik een colaatje waar ik eingelijk een warme thee wil maar die man begrijpt me niet. Kan nog net voor ik een zware klim tegemoet ga. Het is mooi, groen, nat en soms steil. Dat voor 6 km, veel wind en veel regen.
Juist op het steilste stuk begin ik Bertus te vervloeken, ik word achtervolgd door een blaffende en grommende hond. Hij blijft zo'n kilometer achter mijn sappige kuiten aan rennen. Ik ben het nu beu, stap af en scheld hem de huid vol. Het werkt, en de hond druipt met de staart tussen de benen af.
Eindelijk is daar de top..., oh nee, toch niet, een paar honderd meter later dan toch. Mijn helm op en daar gaan we, een natte glibberige afdaling in.
Ondertussen zijn de benen pap geworden, de energie is uit me geslurpt al ik de hoofdweg wederom bereik. Ik zie een afslag Polidoro staan, nog 3 km. Daar moet ik wezen, helaas is deze laatste 3 km ook weer omhoog en ik doe er wel een uur over, ik kom niet meer vooruit. Zigzaggend vervolg ik mijn weg, uitgeput en doorweekt bereik ik het hotel. De bazin stookt de verwarming op zodat ik en mijn kleding kan drogen. Net op tijd binnen voor een heuse onweersbui en alweer een hoosbui maar daarna...breken de wolken en verschijnt daar het zonnetje, er ontstaat een regenboog. Snel naar buiten voor een kiekje. Douchen, eten en slapen.

Geen opmerkingen: