dinsdag, mei 23, 2006

Dag 2 - 9-05-06



07.15 uur.
Heerlijk geslapen zeg. Aangezien ik al om 21.30 uur op bed lag in 1 ruk doorgeslapen.
Het was zo mooi buiten, allemaal nevelen tussen de cipressen in het dal, dat vroeg om een dia.
Daarna ontbeten en op pad gegaan. Ik fiets vandaag de route 2.6 uit het routeboekje. Zo'n 60 km.
Het was prachtig en de zon scheen volop. Al snel zit ik midden in het binnenland van Corfu en overal om me heen zie ik olijfboomgaarden. Net geoogst maar hier en daar hangen er nog een enkele zwarte olijf aan een boom. Het gaat op en neer maar (nog) niet al te steil of te lang.
Opeens in de berm een groepje orchideeën. Eerst zie ik maar 1 soort maar even verder kijken en ik zie nog 2 andere soorten staan. Mijn knieën doen zeer van op de grond foto's nemen.

Er begint een langere klim die gaat tot aan "bella vista", een hoog gelegen terras met een fantastisch uitzicht op de baai onder mij, er word wel gezegd dat dit het mooiste panaorama van Corfu is. Ik bezoek ook nog het dorpje Krini, leuk maar al snel komen er dorpelingen die me lokaal waar proberen aan te smeren (Olijfolie, honing, kruiden e.d.). Nog even niet, ik moet het ook nog allemaal meeslepen.
Daarna gaat het nog tot Alimatades op en neer, ik kom op een soort hoogvlakte met weidse uitzichten. Daarboven staat helemaal in zijn uppie een taveerne. Ik lunch. Wat zijn de grieken toch vriendelijk. Ik eet een griekse dagschotel, genaamd "sofrita". Rundvlees in wijnsaus. Erg lekker. De lucht betrekt wat en het zonnetje verdwijnt zo af en toe.
Vanaf dat moment geraak ik ook de weg een beetje kwijt, het is een wirwar aan weggetjes, ik rijd op een gegeven moment zelfs een rondje? Voor de tweede maal red eht woordje "aqualand" me weer.
Wat valt op vandaag? Stille weggetjes die op sommige plaatsen erg slecht zijn. Ook zijn ze overal aan het bouwen maar stoppen ze vaak halverwege zodat ze of boven of onder wonen. En de rest staat dus leeg en onafgebouwd. Om 14.45 uur zie ik bekende wegen. Ik koop nog wat heerlijk biologische mandarijnen.
Eenmaal op mijn hotelkamer merk ik dat ook de hooiekoorts ook hier zijn werk doet, een dichte neus en rode ogen tot gevolg. Kijken of ik het eruit kan douchen, nee maar het is wel lekker.
Vanavond leg ik mijn plannen voor de komende week voor aan Bertus, de schrijver van de routeboekjes. Vandaag toch weer een 80 km gefietst. Van Bertus een aantal nuttige tips gekregen.

Geen opmerkingen: