woensdag, mei 24, 2006

Dag 4 - 11-05-06




07.00 uur
Beetje onrustige nacht gehad, weel draaien en keren.
Vandaag op het programma Aristi, een dag met een aantal klimmen.
Het begint in de mist over een doorgaande weg die op en neer gaat. Er is weinig verkeer, het verkeer is ZEER fietsvriendelijk en toetert als soort van waarschuwing als het je passeert.
Uiteindelijk verlaat ik de doorgaande weg en de komende 12 km moet ik grotendeels klimmen door een afwisselend landschap, bos, dalen, rode rotsformaties, verlaten dorpen.
Op een gegeven moment zie ik een bergmassief waar Aristi als het ware in gedropt is. Ik ben halfweg wanneer ik in het dorpje Kouklii pauzeer, een erg lief meisje van 3 is niet meer bij me weg te slaan als ik foto's laat zien van mijn kinderen. Ze krijgt een pen van me en is heel blij.
De komende kilometers tot in Kalpaki zijn niet zo bijzonder, al zie ik onderweg wel ooievaars. Ik bezoek een supermarkt in Kalpaki en eet een banaantje. De stad uit en even later zie ik een bordje staan, "Vikos". Nu nog 10 km klimmen. Na alke bocht word het uitzicht mooier en mooier. Het weer is perfect om in te fietsen, licht bewolkt en een graad of 20.
Ik hou van honden..
4 zwerfhonden zitten in een afgebrand huis en zodra ze mij zien zwalken als een verwond dier komen ze in actie...ik hoef maar 1x te schreeuwen en ze druipen af. Eigenlijk triest hoe ze hier met honden omgaan.
Uiteindelijk zie ik Aristi voor me opdoemen met daarachter besneeuwde toppen van 2500 meter! In hotel Zisis ingeboekt voor 2 nachten, ik probeer af te dingen maar helaas. Het is hier fantastisch, wat een uitzichten zeg.
Het is nog te vroeg om te eten maar te laat om nog iets te doen..of toch?
Ik heb gelezen dat er bij de rivier beneden in het dal een verlaten klooster ligt. Daar ga ik naartoe, voor ik het weet ben ik de 3 km afgedaald. Wat steil zeg, ik oet dus ook weer terug naar boven. Zorgen voor later. De wandeling ernaar toe lijkt wel een sprookje. Avondlicht, de blauwe rivier, de bemoste bomen, de eenzaamheid....Ik klim via een glibberig paadje naar de verlaten toren. Uitzicht over de rivier en de bel die nog in de toren hangt. Op vergane muren 2 oude fresco's, wauw.
Snel, nou ja, weer terug want het begint donker te worden. Lekker verse forel gegeten en naar bedje.

2 opmerkingen:

Tonnie zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Tonnie zei

avontuur! natuur! yeeeha!